Ghidul tău pentru alungarea anxietății și cum să faci față provocării uneia dintre cele mai mari tranziții ale vieții

„Primele” apar din prima zi din viața noastră. Prima îmbrățișare, primul cuvânt, primii pași, primul sărut sau primul gust de ciocolată. Acestea sunt văzute ca momente interesante, dar pe măsură ce îmbătrânim primele evenimente pot fi văzute ca o amenințare, ca pe ceva rău, ca pe o pierdere sau ca pe o provocare. Este modul în care construim sau gândim evenimente care ne determină experiența. Anticiparea unui eveniment văzut ca pe o provocare este mai utilă decât anxietatea sau frica de nou. Acest lucru se manifestă la fel atât pentru copii ca și pentru adulți.

Prima zi – „fluturi în stomac”

Pe măsură ce copiii se pregătesc pentru prima lor zi de școală, ne reamintim că prima zi, primele săptămâni sau primul an de școală pot fi fie temute, fie așteptate și îmbrățișate ca pe o potențială experiență provocatoare. Începerea școlii poate fi o experiență înfricoșătoare – atât pentru părinți, cât și pentru copil. Pentru copii, teama asta se referă la „ce se va întâmpla cu mine”, voi ști ce să fac, unde să merg?, voi avea un prieten cu care să mă joc?, mă va ridica cineva când voi cădea? Pe scurt, cum voi face față? Pentru părinți, sunt toate acestea și multe altele. Copilul meu va ști ce să facă? Va fi cineva bun cu el? Va ajunge la toaletă la timp? Ce se întâmplă dacă e obosit și are un impas? Și cum voi face față cu faptul că deja a crescut atât de repede? Unde au trecut anii? Și în unele cazuri, ce ar trebui să fac acum?

Măsuri de precauție

Astăzi anxietatea sau frica părinților este ceea ce îi determină pe copii lor să resimtă. Modul în care ne proiectăm fricile sau anxietățile și modul în care copiii învață să se teamă de ceva nou este învățat în general prin experiența din familie. În mod alternativ, putem învăța copiii prin exemplul că noul poate fi distractiv, o provocare căreia îi pot face față. Deși starea de calm în prima zi de școală ar putea fi comună pentru mulți părinți, emoțiile sunt infecțioase. Dacă ești anxios în mod deschis, este posibil ca și copilul tău să fie.

Sprijinirea copilului

Mersul pe poarta școlii poate fi plin de emoție și anticipare. Dacă ești încurajator și optimist cu privire la această parte de călătorie, sperăm că și copilul tău va fi. Din fericire, în aceste zile este probabil să fie un loc oarecum familiar care a fost vizitat în timpul unui program de tranziție cu câteva luni înainte. Astfel de programe sunt obișnuite în școlile din zilele noastre. Odată ajunși la școală, poți fi sigur că profesorii au abilități pentru a face față primelor zile; de asemenea, ei știu că cei mici obosesc foarte mult în primele săptămâni de școală. În ceea ce privește părinții, există satisfacția că ți-ai adus copilul până aici, el sau ea va fi îngrijit și acum ai mai mult timp liber la dispoziție. Fii blând cu tine și lasă-ți timp să te adaptezi. Provocarea noului are recompense care vin odată cu experiența. Amintește-ți că acesta poate fi un început interesant atât pentru tine cât și pentru copilul tău.

Sfaturi pentru o tranziție mai ușoară

  • Controlează-ți propriile emoții. Anxietatea este contagioasă – anxietatea părinților poate fi transmisă copiilor. Primul pas este să fii conștient de tine, să te ocupi de propria anxietate și să afli de ce te simți într-un anumit fel.
  • Fii autentic. Copiii sunt surprinzător de perceptivi. Au antene care se potrivesc comportamentului părinților, așa că trebuie să fii autentic.
  • Continuă să vorbești. Vorbind despre temerile copilului tău și întrebându-l ce-l îngrijorează poate ajuta la calmarea anxietății lui.
  • Privește spre viitor. Discutarea primei zile a copilului tău și ce se va întâmpla creează predictibilitate cu privire la acel moment, reduce stresul anticipativ și îl ajută să se pregătească mental pentru schimbare.
  • Fă din călătoria la școală una familiară. Evită surprizele din prima zi și setează o călătorie de încercare, dacă este posibil.
  • Pregătește hainele școlare, ghiozdanul și cutia de prânz. A face acest lucru împreună poate ajuta la stimularea emoției.
  • Pregătește-te fără să te grăbești. Emoțiile vor fi deja ridicate, așa că evită o altă anxietate înainte de școală, permițând timp suplimentar.
  • Evită lacrimile, fie ele de bucurie sau de suferință, pentru mașină, în timp ce te vei întoarce spre casă. Sau împărtășește-le cu alți părinți rămași la poarta școlii. S-ar putea să se simtă la fel ca tine.
  • Activează optimismul cu niște muzică fericită și fii mândru că ai susținut-o pe cea mică/pe cel mic până acum.
Share this: